Trenutno se nalazite na strani: O Kragujevcu Ekonomija Privreda Poslovna prilika u seoskom turizmu
 
 

Poslovna prilika u seoskom turizmu

Nedostatak teorijskih i praktičnih znanja, za pojedince i domaćinstva koja se bave ili bi želela da se bave seoskim turizmom, više ne mora da bude prepreka razvoju ove vrste porodičnog biznisa.

Naime, pokazuje se da poslovična gostoprimljivost šumadijskog seljaka, izvrsna tradicionalna hrana i drugi prirodni, rekreativni i kulturno-istorijski sadržaji nisu dovoljni da bi seoski turizam postao ozbiljan porodični posao.

To najbolje zna 18 domaćinstava na području Grada Kragujevca koja su se registrovala za ovu delatnost. Tokom godine, njih poseti izvestan broj domaćih i stranih turista, ali im to ne obezbeđuje prihod kojim bi mogli da budu zadovoljni.

U šumadijskim selima, turizam je tek u povoju i upravo zbog toga postoji mogućnost njegovog rasta. Sledeće godine, konsultantska organizacija „Biznis start-ap centar“ (BSC) iz Kragujevca, u saradnji s Gradskom turističkom organizacijom i lokalnom samoupravom, sprovešće projekat ’’Podsticanje ruralnog turizma za održivi lokalni ekonomski razvoj’’.

- Ono što mi želimo je da promovišemo seoski turizam kao oblik preduzetništva, kao vid porodičnog biznisa, gde praktično celo domaćinstvo poprima formu jednog preduzeća, radi zajedno i otvara neku novu perspektivu za razvoj i ostanak ljudi na selu – kaže za Šumadijapress Nemanja Jovičić, zamenik direktora „Biznis start-ap centra“.

Projekat, koji će trajati tokom sledećih 12 meseci, uključuje niz besplatnih obuka, konsultantskih usluga, studijskih putovanja i pet grantova u iznosu od po 200.000 dinara za pokretanje ili unapređenje seoskog turizma.

Učesnici projekta imaće priliku da prate obuke iz pripremanja biznis plana, pristupa izvorima finansiranja, marketinga, promocije, kategorizacije i standarda koje njihova domaćinstva treba da zadovolje.

Obuke iz pozicioniranja na tržištu i njegove segmentacije trebalo bi da za posledicu imaju bolje zadovoljenje potreba različitih grupa posetilaca. Zajedno sa tim, učesnici projekta dobiće savete kako da što bolje predstave svoju ponudu, uključujući i veb prezentacije.

Šumadijski domaćini dobiće i besplatnu reklamu i predstavljanje na sajmovima turizma u Kragujevcu, Beogradu i Frankfurtu.

Cilj planirane studijske posete Sloveniji je da domaćini iz Šumadije vide kako se seoskim turizmom bave njihove kolege u ovoj zemlji, ali i da se predstave slovenačkim tur operaterima i agencijama, kako bi, pored iskustva, ubuduće razmenjivali i goste.

Učesnicima programa biće dostupna i stručna savetovanja iz oblasti dizajna enterijera i eksterijera, uz pomoć kojih će osmisliti i urediti svoja dvorišta i unutrašnjost kuća tako da poboljšaju atraktivnost za goste.

Jovičić je optimističan u pogledu rasta seoskog turizma, jer su postojeći prirodni, kulturno-istorijski i ljudski potencijali nedovoljno iskorišćeni, uz veliku nezaposlenost i migracije ljudi sa sela.

- Ovaj projekat je nešto što će još malo podstaći i ubrzati razvoj seoskog turizma, jer će se ova privredna grana razvijati kako god okrenemo. S obzirom da domaćinstva, koja se već bave seoskim turizmom, nemaju dovoljno iskustva, znanja i veština, postoji prostor da se situacija poboljša – smatra Jovičić.

Na kraju projekta, Šumadija će dobiti i jedinstvenu i objedinjenu turističku ponudu sa mapiranim lokacijama, događajima, priredbama, vašarima, sajmovima, lovištima, mestima za ribolov, spomenicima kulture, istorijskim spomenicima, manastirima i drugim sadržajima koji su značajni za turiste.

Iz projekta će proizići i prva Strategija razvoja turizma Kragujevca i okoline, u čijem će sastavljanju učestvovati predstavnici institucija kulture, udruženja domaćina, Grada Kragujevca i Gradske turističke organizacije.

Projekat, koji sprovodi BSC, finansiraju Ambasada Kraljevine Norveške u Beogradu i Grad Kragujevac. Vrednost projekta je 60.500 evra, od čega Ambasada Norveške obezbeđuje 48.000, a ostatak Grad Kragujevac.