Trenutno se nalazite na strani: Slobodno vreme Magazin Automobili NAJJEFTINIJI AUTO NA SVETU: Zašto u Srbiji ne može da se kupi "Tata" za 2.000 dolara?
 
 

NAJJEFTINIJI AUTO NA SVETU: Zašto u Srbiji ne može da se kupi "Tata" za 2.000 dolara?

Od kada su u našoj zemlji podignuti standardi koji se tiču uvoza automobila, ne možete da uvezete one koji nemaju "evro 4" motor, pa je to razlog zašto se u Srbiju ne uvoze jeftini indijski automobili.

Jedan od najjeftinijih automobila na svetu, popularni “tata” koji košta svega 2.000 dolara neće moći da se uveze u Srbiju dok ne ispuni ustanovljene standarde poput modernijeg motora koji nosi oznaku “evro 4″. Još jedna od mana koja mu se pripisuje je i slabo razvijena servisna mreža.


Zoran Živkov urednik magazina “Top spid” smatra da problem sa “tata” automobilima leži u tome što oni nisu prilagođeni za naše tržište.

- U našoj zemlji su podignuti standardi za uvoz pa sada ne možete da uvezete automobile koji nemaju “evro 4″ motor. Proizvođači automobila “tata” imaju problem što motori njihovih automobila ne zadovoljavaju te standarde. Samim tim, nema ni razloga za uvoz jer ne možete da ih registrujete. Osim motora oni su se loše pokazali i na testu sigurnosti koji sprovodi Evropska agencija za bezbednost i dobili loše ocene – ističe Živkov.

Automobil “tata” je ranije imao zvanične uvoznike, ali sa tom praksom se prestalo kada su uvedeni standardi “evro 4″ motora. Firma, “Subaru SCG” uvezla je jedan kontingent vozila, ali zbog neusklađenosti, tačnije nezadovoljavanja “evro” standarda, odustala je od daljeg uvoza i prodaje.

Kako navodi Mirko Alvirović urednik emisije SAT, srpski uvoznici nisu zainteresovani za uvoz “tate” jer je osim plaćanja homologacije, odnosno potvrđivanje da odgovara postojećim standardima, kao i ispunjavanja evro-standarda potrebno da auto ima dobru servisnu mrežu što “tata” nema.

- Mislim da ne bi postojalo veliko intresovanje za ove automobile. Ako se vozaču, primera radi, pokvari migavac, on mora da ga naruči od proizvođača jer nije dovoljno dobro razvijena mreža servisera. I onda će morati da čeka desetak-petnaest dana da mu deo koji mu je potreban stigne. Vozačima nije u interesu da se opredele za automobile koje, kada se pokvare, ne mogu brzo ponovo da osposobe za vožnju - kaže Alvirović i dodaje da su sličnu sudbinu imali i kineski automobili “čeri”.

Kompanija “Tata motors” je vodeći indijski proizvođač automobila. Uprkos niskim cenama poslednjih godina beležila je pad prodaje. Kako bi rešila probleme, kompanija je kao jeftino rešenje za milione indijskih porodica iz niže srednje klase, lansirala model “nano” čija je cena bila oko 2.000 evra. Ipak, problem je nastao u tome što je automobil etiketiran kao “jeftin” pa se kompanija fokusirala na to da “nano” pretvori u “pametan gradski automobil”.

Izvor:Telegraf

 

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži