Trenutno se nalazite na strani: Slobodno vreme Magazin Zdravlje 5 opasnih navika kojih treba sada da se rešite
 
 

5 opasnih navika kojih treba sada da se rešite

Jednakom brzinom kojom naše telo uzvraća na svaki talas prijatnosti, ono pamti i s vremenom kažnjava zbog svih loših navika koje mu serviramo svakodnevno. Kako bi izbegli crveno svetlo na alarmu i situaciju kada bolest pokazuje oštre zube, potrebna je disciplina i izbegavanje 5 najlošijih navika.

Foto: Thinkstock

 

1. Pasivan način života
Nedostatak kretanja boljka je modernog čoveka kojeg posao i užurban način života veže uz kancelarijski sto i sedište u automobilu. A pasivnost telo dugo pamti - loša cirkulacija, začepljenje arterija koje povećava rizik od moždanog udara samo su neke od posledica ovakvog načina života. Navika od tek 20 minuta šetnje dnevno smanjiće rizik od bolesti, naglašavaju stručnjaci za čak 50 posto.

2. Preterivanje u alkoholu
Pod preteranom konzumacijom alkohola podrazumeva se već treća čaša vina ili piva, jer alkohol opterećuje jetru – organ kroz koji prolazi svaka kapljica unešena u telo. Priuštite telu pauzu zdravim svežim sokovima, čajevima te održavanjem discipline u izbegavanju alkohola.

3. Cigarete
Sužavanje krvnih sudova, te pojava hipertenzije – povišenog krvnog pritiska samo je jedna u nizu posledica pušenja. Toksini iz cigareta ometaju rad svih funkcija u organizmu, aktivni pušači imaju smanjenu sposobnost regeneracije koštanog tkiva, što za posledicu ima pojavu osteroporoze. A podatak kako je telu nakon prestanka pušenja potrebno čak sedam godina da se očisti od toksina dovoljno govori o štetnosti cigareta.

4. Previše mesa
Zasićene životinjske masti razgradnjom u organizmu stvaraju materije koje povećavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti. Preporučuje se stoga najmanje dva dana u nedelji odmoriti telo od teške hrane i odlučiti se za laganiji meni.

5. Opterećenje kičme
Stub našeg tela, kičma pamti čak i u ranoj mladosti svaki teret, a najviše sedenje. Naime dva sata sedenja u automobilu ostavlja posledice veće od osam sati provedenih za kancelarijskim stolom. Vežbe za jačanje leđnih mišića navode stručnjaci, neophodne su poput ispijanja vode.

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži