Motor i menjač biće jedini delovi iz uvoza za novi model “fijat 500L” koji će se proizvoditi u Kragujevcu. Svi ostali delovi biće izrađivani u Srbiji. U nekadašnjoj kasarni Grošnica, koja kao i fabrika Fijat automobili Srbija ima status slobodne carinske zone, četiri kompanije koje su među glavnim Fijatovim dobavljačima završile su svoje proizvodne hale.
"U četiri hale je instalirana i oprema i sve je gotovo za početak proizvodnje. Na matičnu lokaciju fabrike automobila došle su još tri velike firme koje prave delove za prvu ugradnju, a dolazak su najavile još tri. Prema ugovoru koji je Fijat potpisao sa državom, 80 odsto delova za novi model automobila treba da se pravi u Srbiji", kaže Nebojša Zdravković, pomoćnik gradonačelnika Kragujevca. Poslovna politika Fijata je da svi proizvođači vitalnih delova budu u krugu od par kilometara.
"U krugu Fijata su locirane dve fabrike grupacije Manjeti i Džonson kontrols. U industrijskoj zoni Grošnica su Sigip, Džonson kontrols, HTL i Promo magneto", kaže Nebojša Ćirić, ministar ekonomije.Firma Gomma line iz Kragujevca jedna je od onih koje prave delove za ugradnju u novi model. Posle testiranja koja su trajala više od 18 meseci, ova firma je već isporučila 10.000 delova.
"Mi pravimo deo koji se ugrađuje u vrata svih Fijatovih vozila. Naše proizvode za Fijat plasiramo preko SIGIP-a. Sve što uradimo mora da bude ekstra kvaliteta jer u suprotnom sledi raskid ugovora", kaže Nenad Cvetković, direktor firme Gomma line.
Izvor: B92