Trenutno se nalazite na strani: O Kragujevcu Ekonomija Privreda Električna Fiat Grande Panda koštaće manje od 25.000 evra
 
 

Električna Fiat Grande Panda koštaće manje od 25.000 evra

Fiatov novi fanki supermini Fiat Grande Panda će biti lansiran u električnoj i hibridnoj varijanti pogona s modernim novim izgledom, piše danas britanski "Autoexpress". Otkriveni su novi tehnički detalji, uključujući prve slike unutrašnjosti nove Grande Pande koja je rimejk legendarne Fiat Pande superminija koji je postao deo italijanske kulture.

Potpuno novi model je nedavno predstavljen samo ograničenim slikama eksterijera, ali se od danas, uoči 125. godišnjice Fiata, ima mnogo jasnija sliku šta da se očekuje kada bude pušten u proizvodnju kasnije ove godine. Fijat je najavio cenu u Italiji ispod 25.000 evra za električni model, dok će blago hibridni biti ispod 19.000 evra. Nova Panda sve svoje ključne osnove deli sa modelima iz grupe Stellantis na platformi Smart Car, što znači da će biti dostupna od lansiranja kao električni automobil ili sa blagim hibridnim pogonom. Kao i njegov francuski rođak, novi Citroen e-C3, Fiatova električna Grande Panda će imati bateriju od 44kWh s kojom može da pređe do 320 kilometara, ali taj broj tek treba da bude potvrđen.

Još nisu otkriveni podaci o performansama, ali Panda neće biti daleko od e-C3 sa 11 sekundi od 0-100 km/h i s maksimalnom brzinom od 135 km/h. Baterija pokreće prednji elektromotor od 111 KS koji pokreće prednje točkove. Uprkos prednjem motoru, Panda će i dalje imati mali prtljažni prostor od 13 litara ispod poklopca pod kojim je jedinstveni spiralni kabl za punjenje baterije, koji štedi prostor. Pored potpuno električnog modela, postojaće i opcija sa blagim hibridnim pogonom, uparujući 1,2-litarski trocilindrični motor sa malim električnim motorom. Snaga je ocenjena na 99 KS sa obrtnim momentom od 120 Nm, a sve to pokreće prednje točkove preko ručnog menjača.

Fiat nije najavio nikakvu potencijalnu zamenu za legendarnu Pandu 4x4, ali su šanse za to male jer je teško moguće da sistem pogona na sva četiri točka bude integrisan u Stellantisovu Smart Car platformu na kojoj je nova Panda zasnovana. Unutrašnjost Grande Pande je takođe sada u potpunosti otkrivena, pokazujući još više fanki izgled nego što ga ima eksterijer. Dizajn je inspirisan legendarnom fabrikom Lingoto u Torinu, koja je godinama bila sedište Fiata i imala čuvenu probnu ovalnu stazu - na krovu. Ovalna tema se ponavlja više puta u unutrašnjosti Pande, uparena s nizom kontrastnih materijala uključujući teksturirane tkanine, tonirani akril i svetlu plastiku. Kombinacija boja sadrži upečatljiv spoj plave tkanine sa žutim akcentima, inspirisanu Fijatovom idejom da je "Fiat Panda za svet automobila ono što su plave farmerke za svet mode".

Grande Panda će imati kombinaciju dva digitalna interfejsa: jedan ekran od 10 inča postavljen iza retro stilizovanog dvokrakog volana, a drugi ekran osetljiv na dodir od 10,25 inča sa potpuno novim kontrolnim sistemom. U kabini je dovoljno prostora za odlaganje, sa ukupno 13 litara prostora na raznim mestima. Sa nešto manje od četiri metra dužine, Grande Panda je oko 250 mm duža od automobila prethodne generacije, što bi trebalo da znači više putničkog i prtljažnog prostora nego u tesnom prethodniku. Prtljažni prostor je procenjen na 361 litar.

Spolja hrabar i kockast stav Grande Pande, sa vertikalnim nosom i nagnutim zadnjim vetrobranom, u znaku je njegovog čuvenog pretka kojeg je dizajnirao legendarni automobilski dizajner Đorđeto Đuđaro. Uprkos tome što je Panda s pogonom na prednje točkove, postoji mnogo drugih referenci na robusnije Pande 4x4, uključujući aluminijumske felne sa X uzorkom, kontrastne zaštitne trake na bokovima i natpis "Panda" utisnut na vratima. LED diode sa kvadratnim pikselima i dnevna svetla u obliku slova X su među detaljima, kao i logo Fiat koji je na sjajnoj crnoj maski Grande Pande i na trodimenzionalnom dizajnu zadnjeg svetla. Grande Panda je prvi u novoj porodici modela inspirisanih Fiat Pandom.

Fiat se obavezao da će lansirati po jedan svake godine do 2027. Svi će koristiti istu platformu Smart Car i jezik dizajna i deliće zajedničku filozofiju "funkcionalnost nikada ne bi trebalo da postoji bez zabave". Najavljena u februaru zajedno sa Mega-Pandom, ta linija će na kraju imati porodični SUV, fastbek i kamper.