Trenutno se nalazite na strani: Slobodno vreme Magazin Lifestyle Minimalistički pristup: Šta psu zaista treba, a šta je samo marketing
 
 

Minimalistički pristup: Šta psu zaista treba, a šta je samo marketing

Prošle godine sam otišao u pet shop da kupim hranu za svog psa. Izašao sam sat vremena kasnije sa tri vrste snekova - ortopedskim krevetom sa memory penom, šamponom za sjaj dlake i nekom napravom za čišćenje zuba koja izgleda kao sprava za mučenje. Ukupan trošak: oko 15.000 dinara. Da li je nešto od toga psu zaista bilo potrebno? Iskreno – ne.

Industrija proizvoda za kućne ljubimce vredna je milijarde dolara godišnje, i ne bez razloga. Mi vlasnici smo emotivno vezani za svoje ljubimce i spremni smo na sve što obećava da će im biti bolje, srećnije, zdravije. Problem je što marketing mašinerija to savršeno zna.

Hajde da raščistimo šta je suština, a šta iluzija.

Osnove: Tri stvari bez kojih stvarno ne može

Postoje samo tri kategorije proizvoda bez kojih pas objektivno ne može normalno da funkcioniše:

Kvalitetna hrana. Ovo nije područje gde treba eksperimentisati sa najjeftinijim opcijama. Razlika između loše i dobre hrane odražava se na kvalitet krzna, energiju, varenje, pa čak i na to koliko često ćete posećivati veterinara. Brendovi poput ND hrana za pse možda koštaju više od opcija iz supermarketa, ali je razlog vrlo konkretan – bolji sastojci znače bolje zdravlje na duge staze.

Matematika je jednostavna: uložiti 3.000 dinara više mesečno u hranu ili platiti 20.000 za lečenje alergija, problema sa varenjem ili kožnim promenama?

Redovni veterinarski pregledi i vakcinacija. Bez rasprave. Bez toga nema odgovornog vlasništva.

Osnovna oprema za šetnju. Ogrlica ili am, povodac, identifikacioni privezak. Ne dizajnerski set od pet delova u pastelnim nijansama, već funkcionalna oprema koja će trajati.

To je to. Sve ostalo je negde između "korisno" i "potpuno nepotrebno".

Srednji nivo: Stvari koje pomažu, ali nisu obavezne

Ima proizvoda koji jesu korisni, ali ih marketing često predstavlja kao neophodne. Hajde da budemo realni:

GPS ogrlica za praćenje. Ako živite u centru grada i vaš pas ne izlazi iz stana bez povodca, ovo vam ne treba. Ako imate lovačkog psa koji trči slobodno po šumi – da, ovo ima smisla. Sve između je vaša procena rizika.

Specijalni šamponi i kondicioneri. Običan šampon za pse (bez onog iz supermarketa za 200 dinara, molim vas) radi posao savršeno. Pas retko treba kupanje – jednom mesečno ili kad se stvarno uvalja u nešto. Šampon sa bio-arganovim uljem nije mu potreban.

Interaktivne igračke i puzle za hranu. Ovo je zapravo super stvar za pse koji su često sami kod kuće. Ali nećete rešiti psov problem dosade sa 15 različitih igračaka. Bolje je imati 2-3 kvalitetne rotacione igračke, nego gomilu jeftinih koje će propasti za nedelju dana.

Čisti marketing: Lepota bez funkcije

A onda dolazimo do kategorije proizvoda koja postoji samo zato što mi, ljudi, imamo potrebu da projektujemo svoje želje na pse.

Garderoba. Da, postoje situacije gde je pas isfriziran ili ima specifične zdravstvene razloge da nosi kaput. Ali zlatni retriver sa patikama, teksas jaknom i kačketom nije "zaštićen" – on je vaš Instagram prop. Psu to ne treba i u većini slučajeva mu je neprijatno.

Parfemi i kolonske vode za pse. Ako pas smrdi, problem je negde drugo – loša ishrana, problemi sa anusnim žlezdama, nedovoljna higijena. Prskanje smrdljivog psa jeftinom kolonskom vodom je kao stavljanje osveživača u auto koji ima problem sa curenjem goriva. Rešava se simptom, a ne uzrok.

Premium kreveti i nameštaj. Postoje kreveci od 30.000 dinara sa gel ulošcima i velur presvlakama. I postoje jednostavni ležajevi od 3.000 koji će psu biti podjednako udobni. Pas neće biti srećniji jer spava na nečemu što ima više zvezdica u opisu proizvoda.

Zaključak koji košta, ali se isplati

Postoji jedna stvar koju sam naučio nakon godina i potrošenih desetina hiljada dinara – psu ne treba život u svili i kadifi, već prisutan i posvećen vlasnik.

Možete imati najskuplju opremu na svetu, ali ako šetnja traje pet minuta jer vam je hladno ili ste u žurbi, psu ništa od toga nije značilo. Možete kupiti najnaprednije igračke, ali ako nema vremena da ih koristi sa vama, one samo zauzimaju prostor.

Ono što stvarno čini razliku:

  • - Doslednost u kvalitetu hrane koja odgovara njegovim potrebama
  • - Redovne, kvalitetne šetnje bez telefona u ruci
  • - Veterinarske posete koje ne propuštate
  • - Vreme koje provodite zajedno bez ikakvog posebnog razloga

Pre nego što otvorite aplikaciju i naručite nešto što "mora da ima svaki pas", postavite sebi jedno pitanje: da li ovo kupujem zato što će psu biti bolje, ili zato što ću se ja osećati kao bolji vlasnik?

Razlika između ovo dvoje je tanka, ali presudna. I obično košta oko 12.000 dinara po nabavci.

Minimalizam nije u tome da psu dajete minimum – već o tome da mu dajete pravu stvar u pravoj meri. Sve iznad toga je naš ljudski višak koji projektujemo na stvorenje koje bi vas volelo isto da živite u šatoru, samo da ste zajedno.

I to je, zapravo, jedina poenta koju vredi zapamtiti.

Image by fxquadro on Freepik

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži